niedziela, 30 czerwca 2013

Lady Dior - ikona wśród torebek świata.



Z cyklu "torebki świata" pisałam już o Hermes Birkin.

Dziś chcę zaprezentować jedną z najsłynniejszych torebek świata – Lady Dior. 



Twórca marki Dior – Christian Dior to uosobienie i twórca luksusu w modzie. Dom mody założony został w 1946 roku w Paryżu. Pierwsza kolekcja została zaprezentowana w 1947 roku pod nazwą „New Look” i bazowała na wąskiej jak u osy talii i niezwykle szerokiej spódnicy. Po tym pierwszym spektakularnym sukcesie marka już zawsze utrzymywała się na wysokim poziomie, w każdym sezonie proponując coś zupełnie nowego i zdobywając serca gwiazd takich jak Marlene Dietrich, Rita Hayworth, czy księżna Windsoru. Christian Dior zmarł w 1957 roku. Od tego czasu głównym projektantem marki został Yves Saint Laurent, 21-letni asystent Diora. Sukces przyniosła mu już pierwsza kolekcja – oparta na bazie trapezu. Kolejnym słynnym projektantem w domy mody Dior został Brytyjczyk John Galliano, który połączył obowiązki głównego projektanta i czołowego buntownika w świecie Haute Couture. 

A wracając do torebek. Marka, która swoją produkcję wciąż skupia w Europie (głównie we Francji i Włoszech) stawia na nowoczesność, jednak zawsze uważana była za awangardową. I to nie zmienia się od czasu jej powstania.

Ponadczasowe i niepowtarzalne dzieło sztuki - Lady Dior jest przeniknięta duchem stylu Diora. Subtelnie wyszywana cekinami lub z pikowanej skóry pokazuje wyrafinowanie i klasę. W 1995 roku księżna Diana pokazała się z torebką Lady Dior nadając jej status ikony.  Gdy pierwsza dama Francji, Bernadette Chirac, dała księżnej Walii najnowszą torebkę od Christiana Diora księżna zachwyciła się torebką. Model dla księżnej został ozdobiony czarną skórą i ciekawymi eleganckimi szwami. Miłość księżnej była natychmiastowa. W kolejnych dniach zamówiła u projektanta wszystkie możliwe wersje torebki.  Od tej pory Princess Diana była zaliczana do najbardziej fotografowanych kobiet na świecie a co za tym idzie torebka również.



Tworzenie torebki nie jest rzeczą prostą jak wspomina John Galliano a jej powołanie do życia to praca minimum ośmiu godzin i praca co najmniej siedmiu rzemieślników. 130 kawałki skóry, które są potrzebne do każdej torby są wszystkie szlifowane, barwione i ręcznie szyte następnie ręcznie cięte i umieszczone wokół drewnianej formy. Plus, słynny D.I.O.R. czyli litery, które są ocynkowane w różnych kąpielach, aby zapewnić ich blask. Nawet stopy torebki są misternie zaprojektowane z 43 kawałków metalu i stykają się ze sobą w celu ochrony bazy przed szorstkości podłoża.

  Obecny renesans Lady Dior przeżywa dzięki nowej twarzy marki - aktorce Marion Cotillard. Jest jedną z najlepiej ubranych gwiazd na świecie, zaś szczególnie pięknie prezentuje się wtedy, gdy ma na sobie kreacje od Christiana Diora. Niedawno ukazały się zdjęcia z najnowszej kampanii reklamowej torebek z luksusowej linii Lady Dior. 37-letnią Marion sfotografowano na minimalistycznym tle, które wydobyło jej wyjątkową urodę oraz niesamowity urok i prostotę kolorowych torebek  Lady. 




Pozostaje pomarzyć i mieć nadzieję ... :-)

Pozdrawiam,
Wioletta

środa, 19 czerwca 2013

Konkurs. Wspaniałe książki Wydawnictwa Buchmann do zdobycia !

Mamy dla Was wspaniałe książki od Wydawnictwa Buchmann !

Wczoraj pisaliśmy o wyjątkowej książce "Style w Modzie". Teraz ta książka może uzupełnić Twoją biblioteczkę lub może stać się wyjątkowym prezentem dla kogoś bliskiego. Mamy do rozdania 3 egzemplarze !

Aby stać się posiadaczem książki należy polubić fanpage sklepu Fashioncode.pl:

www.facebook.com/fashioncodepl

oraz w komentarzu do posta konkursowego napisać jakiej marki odzieżowej brakuje Ci w Polsce i dlaczego. Najciekawsze według nas 3 odpowiedzi nagrodzimy książkami. Czekamy do niedzieli. W poniedziałek ogłosimy zwycięzców

Zapraszamy,
Fashioncode.pl


wtorek, 18 czerwca 2013

Style w Modzie. Od Chanel do Versace. Książka dla każdego Fashionisty !



Style w Modzie. Od Chanel do Versace.


Zainteresowanie tematem mody w Polsce z roku na rok rośnie. Świadczyć o tym mogą pojawiające się i idące w setki blogi poświęcone modzie i stylizacji. Wyniesienie najpopularniejszych blogerów do rangi celebrytów. Rosnąca ilość imprez modowych w naszym kraju, a także pokazy mody rodzimych projektantów prosperujące do wydarzeń na dużą skalę, komentowanych tak licznie jak najważniejsze premiery kinowe, teatralne czy koncerty gwiazd. Zainteresowanie naszym krajem wielkich światowych marek odzieżowych, domów mody i projektantów też nie może być niezauważone. W końcu rozwój prasy dla fashionistów potwierdza, że Polska dojrzewa jako rynek mody, co ma też związek z rosnącą siłą nabywczą aspirujących i zamożnych Polaków. 

Niestety zainteresowanie modą wcale nie przekłada się na znajomość największych marek i nazwisk, które na przestrzeni lat kształtowały świadomość, kreowały trendy i wyznaczały kierunki, które do dzisiaj widoczne są we współczesnych kreacjach projektantów, zainspirowanych wielkimi świata fashion. W Polsce w tradycyjnej sprzedaży dostępnych jest zaledwie kilkanaście z setki marek odzieżowych uznanych za najważniejsze w historii. Jakie to marki ? Odpowiedź można znaleźć w rewelacyjnej książce – albumie, która ukazała się nakładem wydawnictwa Buchmann pod tytułem „Style w Modzie. Od Chanel do Versace”. Książka wydana bardzo estetycznie pod względem edytorskim, nadająca się doskonale na prezent. Tekst okraszony jest wyjątkowymi zdjęciami archiwalnymi jak i współczesnymi, prezentującymi przełomowe dokonania dyktatorów mody. Każdy ze stu prezentowanych projektantów opisany jest w sposób wciągający, inspirujący, z interesującymi historiami ich drogi na szczyt sławy. Taki sposób prezentacji daleki jest od encyklopedycznej prezentacji, co powoduje, że po prostu dobrze się to czyta. Rys historyczny dla każdego czytelnika będzie drogą do interpretacji twórczości, a smaczkiem na deser jest ostatni rozdział, w którym możemy zapoznać się z próbkami materiałów używanymi i charakterystycznymi dla czterdziestu wybranych projektantów.

Książka Style w Modzie to naszym zdaniem lektura obowiązkowa dla każdego fashionisty. Bez tej wiedzy i tak zwięźle i interesująco napisanego przewodnika, każdy kto choć trochę interesuje się modą nie może przejść obojętnie. To lektura obowiązkowa dla blogerów, studentów, dziennikarzy modowych, pasjonatów, zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. My jesteśmy pod wrażeniem lektury, do czego zachęcamy wszystkich, którzy doczytali tą recenzję do końca :-)

Pozdrawiamy,
Wioletta i Marcin

Specyfikacja:
Autor: Marnie Fogg
Wydawnictwo: Buchmann
Liczba stron: 352
Wymiary: 165 x 210
Cena okładkowa: 44,90 zł

Książka dostępna w sieci Empik i innych dobrych księgarniach

niedziela, 16 czerwca 2013

Jak PRAGaNĘ Fashion – Targi Mody vol.1 za nami !



W ostatni piątek 14 czerwca odbywała się w Warszawie duża impreza pod nazwą Noc Pragi. Brało w niej udział mnóstwo knajp, zakładów usługowych, kina, teatry, miejsca kultury – wszystko zlokalizowane po wschodniej stronie Wisły. Gościem specjalnym Nocy Pragi była dzielnica czeskiej Pragi – Żiżkow, dzięki czemu nasi sąsiedzi zza południowej granicy mogli zaprezentować swoje dokonania kulturalne. Jednym z elementów Nocy Pragi była pierwsza edycja targów mody Jak PRAGaNĘ Fashion, która ulokowała się w Fantastic Studio, które na co dzień pełni funkcję galerii oraz biura coworkingowego. Ponad stuletni budynek jak najbardziej nadawał się na taką imprezę, tworząc genialny klimat swoją przestrzenią. Na targach w roli wystawców pojawiło się ponad 20 stoisk oferujących vintage, second hand, rękodzieło, biżuterię oraz prace młodych projektantów. 








Targi rozpoczęły się o godzinie 18, by zakończyć się oficjalnie o północy. Nieoficjalnie, dobra atmosfera przedłużyła nieco możliwość dokonania zakupów przy wspierających rytmach muzyki. Kto nie dał rady w piątkowy wieczór, miał możliwość nadrobienia zaległości w sobotnie popołudnie. 

A co nam się podobało z oferty wystawców ?

Marcin: Dla facetów nie było szerokiej oferty, ale wizyta na stoisku chłopaków z Filantropa rozczuliła mnie bardzo, do tego stopnia, że zakupiłem komplet skarpetek-stopek z wąsami. I już miałem zabierać się do kolejnego zakupu na tym stoisku – tym razem koszulki z biedronkami, gdy Wiolka pokazała mi to co prezentuje Arriba. Noooo…projekty t-shirtów mają naprawdę odjechane i nie mogłem się oprzeć pokusie. Kupiłem u nich tę z aniołem posiadającym monstrualnych rozmiarów tyłek :-). Oprócz tego szczególnie podobała mi się biżuteria oferowana przez Glamojuice. Skórzana, ćwiekowana, odważna, kobieca, z nutą erotyzmu. Koniecznie muszę odnotować obecność przesympatycznej Pani Krystyny z Frywolnej Koronki. Drogie Panie, jeżeli chcecie naprawdę zaskoczyć czymś swojego mężczyznę, to jest coś dla Was. W koronkowych szortach każda z Was będzie wyglądać bardzo seksownie. Do tego sporo dodatków. Super.

Moje zakupy poniżej :-)



Wioletta: Dla kobiet było zdecydowanie więcej wrażeń i każda z nas mogła wybrać coś niepowtarzalnego. Dla fanek stylu retro i lat 70-tych butiki Skarby z szafy i Be vintage przygotowały atrakcyjną szeroką ofertę, a stylistki i makijażystki z firmy Mary Kay każdej z klientek mogły zafundować małą podróż w klimat dawnych lat. Całość stylizacji uwieczniał w tajemniczym zakamarku nadworny fotograf. 

Urzekła mnie osobiście biżuteria eve-of-art. Naszyjniki stworzone przez autorkę są genialną mieszaniną odwagi i stylu. Można je ubrać zarówno na eleganckie przyjęcie jak i wypad do pubu z przyjaciółmi, a nikt nie przejdzie obok nas obojętnie. Efekt murowany! 


Podsumowując … za rok wrócimy tutaj z pewnością. Otwartość organizatorów, wspaniała atmosfera, dobrze dobrana oferta, to wszystko każe podsumować pierwszą edycję Jak PRAGaNĘ Fashion na piątkę. Gratulujemy i pozdrawiamy,

Wioletta i Marcin