czwartek, 11 czerwca 2015

PORCJA Biżuteria z talerzy by Magdalena Ziółkowska

Witajcie !

Dzisiaj mamy dla Was coś absolutnie wyjątkowego. Jeżeli kiedykolwiek poszukiwaliście biżuterii unikatowej, ręcznie robionej w nurcie slow, macie sentyment do dawnych czasów i macie duszę hipstera, znaleźliśmy dla Was coś co zaskakuje i zachwyca jednocześnie. PORCJA to polska marka stworzona przez Magdalenę Ziółkowską, pod którą kryje się biżuteria z talerzy.



Każda rzecz tworzona jest ręcznie w pracowni, która mieści się w centrum Warszawy. Projektantka sama wybiera elementy, które wykorzysta do swojej pracy, sama poszukuje unikatowych naczyń z porcelany, sama poddaje je obróbce aby w kolejnym kroku zaproponować je finalnemu odbiorcy. Wszystko w biżuterii z talerzy jest autentyczne, grafiki nie są koloryzowane, poprawiane, tym bardziej malowane. Magda w swojej pracy wykorzystuje polską myśl użytkową z czasów PRL, stąd w jej pracach znajdziecie wiele odniesień do barów mlecznych spod marki Społem, ceramiki Włocławek i tym podobnych. Nie brakuje jednak elementów zagranicznych, w tym takich jak Villeroy czy Rosenthal. Zapomniane talerze, kubki, wazony zyskują nowe życie w postaci kolczyków, broszek, łańcuszków, spinek czy pierścionków. 




Prawda, że genialne ? Odpowiadając na pytanie Slow Fashion "od kiedy, dlaczego, po co ?" projektantka odpowiada:Od kiedy? Od siedmiu lat - na studiach po raz pierwszy zetknęłam się z biżuterią i zaczęlam tworzyć pierwsze prace, również wykorzystując materiały z recyklingu. Dlaczego? Biżuteria stała się moją ulubioną dziedziną sztuki i formą ekspresji, opracowanie autorskiej techniki dało mi podstawę do pewnego poruszania się w świecie mody. Po co? Dla siebie - projektowanie biżuterii jest dla mnie fascynującą przygodą. Dla innych - pozytywny, często wręcz emocjonalny odbiór moich prac utwierdza mnie w przekonaniu, że moja działalność twórcza ma sens. 

Trzymamy kciuki za sukces biżuterii z talerzy, która zachwyciła nas bez reszty. Polecamy jeszcze filmik, na którym poznacie projektantkę i podejrzycie tajniki jej warsztatu ;-)





1 komentarz: